poniedziałek, 11 maja 2015

Reklama Virgin Mobile w TV

Wczoraj wpadła mi oko reklama sieci komórkowej VIRGIN w telewizji ogólnopolskiej. Prawdopodobnie był to Polsat - jestem w szoku. Długo nic się nie działo z ich strony, we wrześniu ubiegłego roku, zaczęła się nowa kampania - szybko ofertą przebita przez większego operatora - PLUSa. Reakcja Virgin na PLUSH była natychmiastowa - podniesiono wielkość pakietów danych. Nawet ulotki były rozprowadzane ze starą ofertą. Aktualnie było tylko w internecie.



Niestety nie pomogła kampania, nikt o tej sieci nie słyszał, przez 3 lata obecności operatora na rynku w dwóch naszych punktach sprzedało się może 5 starterów.



Moim zdaniem sieć powinna, prócz reklam, postawić na młodych ludzi, zrobić to czym była Heyah dawno temu.  Richard Branson mógłby doinwestować sieć w Polsce i zaatakować z super promocją. Tak, żeby zachwiało wielkimi. Śmiem twierdzić, a przyznam, że nie chce mi się sprawdzać, że operator "tu Biedronka" czy też "w naszej Rodzinie" ma więcej użytkowników niż będąca własnością miliardera sir Richarda Bransona.

W październiku 2014 roku wysłałem maila do firmy Virgin Polska z pewną propozycją. Poniżej treść maila:

 Witam.
Ostatnio obserwuję w Internecie promocję firmy MOBILE VIKINGS i zastanawiam się, czy Virgin też nie powinien za coś podobnego się wziąć.
Dlaczego - tacy mali, wirtualni operatorzy, jak Wasza sieć, nie ma szans w starciu z gigantami polskiego rynku - wielką trójcą a w zasadzie czwórką (Orange, T-Mobile, Plus, Play). Wy możecie konkurować z wynalazkami typu Nju Mobile, chociaż tu z uwagi na wsparcie Orange, też będzie ciężko. Po Waszej ostatniej promocji, w sieci pojawiły się komentarze, że i tak RedBull Mobile daje więcej. Szybka korekta oferty z Waszej strony i za chwilę nastąpiło pożarcie przez Plush w Plusie. Heyah w tej chwili już się nie liczy.
 MOBILE VIKINGS  - niewiele osób o tej sieci wie, podobnie jak o Klucz Mobile, który desperacko sprzedaje startery po 1gr brutto. Ale moim zdaniem zaleźli niszę - promowany jest przez jednego z czołowych polskich Youtuberów - Niektytego Krytyka. Rozdaje od regularnie topowe modele Samsunga, sponsorowany przez operatora  MOBILE VIKINGS . Jednak nie jest to do końca moim zdaniem wykorzystane.
Wiele firm ostatnio promuje się przez Youtube - polscy youtuberzy dostają telefony LG (G3 bodajże) - ja wyłapałem to u Cybermariana czy Abstrachuje TV. Większość dostała przed premierą XBOX ONE od konkurencji tj. SONY - imienne pady do PS3/PS4.
Proponuję dotrzeć do większości czołowych Youtuberów (tych co mają powyżej 100 tys. SUBów) - i zaproponować im lokowanie produktu (waszej sieci) za jakiś gadżet. Myślę, że większość z nich, zwłaszcza tych co mają około 100 tys. fanów - "sprzeda się".
Niektórzy już "sprzedali się" - Radosław Kotarski (bank Millenium - tu raczej duże pieniądze poszły), ale wcześniej czy równocześnie robił coś dla Orange, Nescafe. Lekko Stronniczy czyli Karol Paciorek i Włodek Markowicz - Nokia Lumia.
Przeanalizujcie, rynek od tej strony. Większość subskrybentów na YT to nastolatkowie, podatni na sugestie swoich fanów. Ja raczkuję na YT, lecz w branży GSM już działam ponad 12 lat.
Mam nadzieję, że nie podzielicie losu MTV Mobile czy Mobilking.
Pozdrawiam
Dawid Grzelak
Niestety, mój pomysł nie spotkał się z aprobatą - dostałem tylko odpowiedź od automatu takiej treści:

Witam,
Wiadomość została przekazana do działu marketingu.
Jeśli masz pytania, zadzwoń na nasz darmowy numer *222 w sieci Virgin Mobile lub +48 799 555 222 z telefonu innej sieci (opłata według cennika operatora).
Czekamy na Ciebie również na Facebooku. Znajdź Virgin Mobile Polska i zobacz, co u nas słychać.
Pozdrawiam,
Justyna'
Zespół Obsługi Klienta Virgin Mobile Polska
virginmobile.pl
facebook.com/virginmobilepolska
Virgin Mobile Polska Sp. z o.o.
Trinity Park III, ul. Domaniewska 49, 02-672 Warszawa
NIP: 9512354680, REGON: 146056906, KRS 0000415094, XIII Wydział Gospodarczy,
Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie, Kapitał zakładowy 6 700 000 zł
Trochę zawiedziony jestem. Przypominam, że rynek się rozluźnił, choćby po odejściu sieci Lebara z Polski - trochę za szybka decyzja. Wytrzymali chyba rok - wystartowali 1 grudnia 2013 roku, a z końcem 2014 roku zapadła decyzja o zamknięciu. Od stycznia operatorzy doładowań wycofali się ze sprzedaży, sieć zakończyła działalność z końcem marca 2015 roku. Nikt chyba nawet tych numerów nie przejął, jak miało to kiedyś miejsce przy operatorze Mobilking (lata 2008-2012). Reklamy pamięta z pewnością męska część społeczeństwa do dziś.

Dla przypomnienia:

1 komentarz: