Wczoraj wpadła mi oko reklama sieci komórkowej VIRGIN w telewizji ogólnopolskiej. Prawdopodobnie był to Polsat - jestem w szoku. Długo nic się nie działo z ich strony, we wrześniu ubiegłego roku, zaczęła się nowa kampania - szybko ofertą przebita przez większego operatora - PLUSa. Reakcja Virgin na PLUSH była natychmiastowa - podniesiono wielkość pakietów danych. Nawet ulotki były rozprowadzane ze starą ofertą. Aktualnie było tylko w internecie.
Niestety nie pomogła kampania, nikt o tej sieci nie słyszał, przez 3 lata obecności operatora na rynku w dwóch naszych punktach sprzedało się może 5 starterów.
Moim zdaniem sieć powinna, prócz reklam, postawić na młodych ludzi, zrobić to czym była Heyah dawno temu. Richard Branson mógłby doinwestować sieć w Polsce i zaatakować z super promocją. Tak, żeby zachwiało wielkimi. Śmiem twierdzić, a przyznam, że nie chce mi się sprawdzać, że operator "tu Biedronka" czy też "w naszej Rodzinie" ma więcej użytkowników niż będąca własnością miliardera sir Richarda Bransona.
W październiku 2014 roku wysłałem maila do firmy Virgin Polska z pewną propozycją. Poniżej treść maila:
Witam.Niestety, mój pomysł nie spotkał się z aprobatą - dostałem tylko odpowiedź od automatu takiej treści:
Ostatnio obserwuję w Internecie promocję firmy MOBILE VIKINGS i zastanawiam się, czy Virgin też nie powinien za coś podobnego się wziąć.
Dlaczego - tacy mali, wirtualni operatorzy, jak Wasza sieć, nie ma szans w starciu z gigantami polskiego rynku - wielką trójcą a w zasadzie czwórką (Orange, T-Mobile, Plus, Play). Wy możecie konkurować z wynalazkami typu Nju Mobile, chociaż tu z uwagi na wsparcie Orange, też będzie ciężko. Po Waszej ostatniej promocji, w sieci pojawiły się komentarze, że i tak RedBull Mobile daje więcej. Szybka korekta oferty z Waszej strony i za chwilę nastąpiło pożarcie przez Plush w Plusie. Heyah w tej chwili już się nie liczy.
MOBILE VIKINGS - niewiele osób o tej sieci wie, podobnie jak o Klucz Mobile, który desperacko sprzedaje startery po 1gr brutto. Ale moim zdaniem zaleźli niszę - promowany jest przez jednego z czołowych polskich Youtuberów - Niektytego Krytyka. Rozdaje od regularnie topowe modele Samsunga, sponsorowany przez operatora MOBILE VIKINGS . Jednak nie jest to do końca moim zdaniem wykorzystane.
Wiele firm ostatnio promuje się przez Youtube - polscy youtuberzy dostają telefony LG (G3 bodajże) - ja wyłapałem to u Cybermariana czy Abstrachuje TV. Większość dostała przed premierą XBOX ONE od konkurencji tj. SONY - imienne pady do PS3/PS4.
Proponuję dotrzeć do większości czołowych Youtuberów (tych co mają powyżej 100 tys. SUBów) - i zaproponować im lokowanie produktu (waszej sieci) za jakiś gadżet. Myślę, że większość z nich, zwłaszcza tych co mają około 100 tys. fanów - "sprzeda się".
Niektórzy już "sprzedali się" - Radosław Kotarski (bank Millenium - tu raczej duże pieniądze poszły), ale wcześniej czy równocześnie robił coś dla Orange, Nescafe. Lekko Stronniczy czyli Karol Paciorek i Włodek Markowicz - Nokia Lumia.
Przeanalizujcie, rynek od tej strony. Większość subskrybentów na YT to nastolatkowie, podatni na sugestie swoich fanów. Ja raczkuję na YT, lecz w branży GSM już działam ponad 12 lat.
Mam nadzieję, że nie podzielicie losu MTV Mobile czy Mobilking.
Pozdrawiam
Dawid Grzelak
Witam,
Wiadomość została przekazana do działu marketingu.
Jeśli masz pytania, zadzwoń na nasz darmowy numer *222 w sieci Virgin Mobile lub +48 799 555 222 z telefonu innej sieci (opłata według cennika operatora).
Czekamy na Ciebie również na Facebooku. Znajdź Virgin Mobile Polska i zobacz, co u nas słychać.
Pozdrawiam,
Justyna'
Zespół Obsługi Klienta Virgin Mobile Polska
virginmobile.pl
facebook.com/virginmobilepolska
Virgin Mobile Polska Sp. z o.o.
Trinity Park III, ul. Domaniewska 49, 02-672 Warszawa
NIP: 9512354680, REGON: 146056906, KRS 0000415094, XIII Wydział Gospodarczy,
Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie, Kapitał zakładowy 6 700 000 zł
Trochę zawiedziony jestem. Przypominam, że rynek się rozluźnił, choćby po odejściu sieci Lebara z Polski - trochę za szybka decyzja. Wytrzymali chyba rok - wystartowali 1 grudnia 2013 roku, a z końcem 2014 roku zapadła decyzja o zamknięciu. Od stycznia operatorzy doładowań wycofali się ze sprzedaży, sieć zakończyła działalność z końcem marca 2015 roku. Nikt chyba nawet tych numerów nie przejął, jak miało to kiedyś miejsce przy operatorze Mobilking (lata 2008-2012). Reklamy pamięta z pewnością męska część społeczeństwa do dziś.
Dla przypomnienia:
Bardzo ciekawie to zostało opisane.
OdpowiedzUsuń