niedziela, 6 kwietnia 2014

Zestaw Plus Kazam 3 aka Trooper X3.5



Pojawił się u nas w sprzedaży smartfon Kazam 3 w bardzo atrakcyjnej cenie. 

Smartfon Kazam 3 to najprostszy model ze "stajni" Kazam - na razie mają 3 modele w ofercie. To mało znana "chińska brandowana europejsko marka". Najważniejsze jednak są parametry:
  • dwurdzeniowy procesor (niestety nie wiem jaki) o częstotliwości 1GHz
  • pamięć RAM 512 MB
  • pamięć wbudowana 4 GB
  • ekran  3,5" o rozdzielczości 320x480 pix
  • aparat 3 Mpix
  • slot na kartę pamięci
  • WiFi
Teraz kilka praktycznych informacji - smartfon serwisowany jest przez serwis CCS, gdzie między innymi serwisują również Samsungi. Można również naprawić go pogwarancyjnie u nas - bowiem już są dostępne części do marki Kazam. Jeżeli więc zbijecie ekran dotykowy lub wyświetlacz - zapraszam.

Wróćmy jednak do telefonu - oczywiście jak przystało na chiński wynalazek (nie bójmy się użyć tego słowa) obsługuje on dwie karty sim. To ukłon w stronę konkurencji, bo chyba Plus nie sądzi, że ktoś będzie miał dwa numery w sieci Plus.

Żeby uszeregować ten wyjątkowy smartfon - porównam go do podobnych modeli innych, bardziej znanych producentów smarfonów: LG L1 II (E410i), Sony Xperia E (C1505), Samsung Galaxy Pocket Neo (GT-S5310). Cena LG niedawno spadła z 299 do 249 zł (przypadek?). Xperia E w wersji na jedną kartę około 400 zł, a na dwie karty sim - 50 zł drożej. Galaxy Pocket Neo cena w oficjalnej dystrybucji około 350 zł ale to nowość.

Cenowo Kazam 3 wygląda rewelacyjnie, zwłaszcza jak odejmiemy 50zł "prezentu" od operatora. Większość ww. modeli ma 1 GHz procesor. Wszystkie mają tyle samo pamięci RAM i wewnętrznej. Kazam ma taką samą rozdzielczość wyświetlacza jak prawie dwukrotnie droższa Xperia E. Obydwa mają podobne aparaty.

Tyle na papierze. Praktyka pokaże, czy smartfon jest awaryjny czy nie. Ja, na chwilę obecną, już się do tylnej klapki mogę przyczepić. Ma sześć zaczepów i miałem problemy już przy pierwszym założeniu. Przy drugim też.

Tu jeszcze macie link do porównania, z którego korzystałem http://www.mgsm.pl/ oraz informacje  z pudełka telefonu:



Do dużych minusów możemy zaliczyć brak wsparcia importerów/producentów akcesoriów. Na dzień dzisiejszy nie dokupimy dedykowanego pokrowca, folii czy dodatkowej baterii.

WAŻNE!!! Najnowsze partie tych telefonów mają pozakładane simlocki na slot nr 1 o czym nie każdy wie. Nawet ja szedłem w zaparte, że wszystkie są bez simlocków. Przed zakupem więc sprawdźcie czy mają simlocka na slocie nr 1 czy nie. Slot numer dwa jest bez simlocka.

Nasze w sprzedaży nie dzień dzisiejszy (19.05.2014 roku) jeszcze simlocka nie mają.

___
Edit - 09.04.2014r. poprawiłem informacje o parametrach telefonu

6 komentarzy:

  1. niewiem czy moge tu zadac pytanie chcialabym sie dowiedziec czy od innego jakiegos modelu tel bedzie pasowala kabura do kazam 4 chodzi mi o taka z ktorej niebede musial do rozmowy zdjec ladowania wyciagac tel

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie spotkałem się jeszcze z pokrowcami dedykowanymi do Kazam, jak również innych "egzotycznych" marek,jak Goclever, myPhone, Lenovo, Prestigio, Kruger&Matz, Manta, CAT, Pentagram, Emporia, Sonim, Evolveo, JCB, Yarvik, Barel, Trak, itd. Do tych wynalazków tylko pokrowce uniwersalne typu "wsuwka".

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam taki problem że w czasie korzystania czuć wibracje i telefon wyrzuca mnie często do wyszukiwarki Google. Często także występuje problem z zawieszaniem oraz samoczynnym wyjściem np z pisanego sms czy internetu. Czy to będzie wina dotyku, że przy poruszanym telefonie niepotrzebnie reaguje? Telefon przywracałem ostatnio do ustawień fabrycznych i nic to nie pomogło. Na telefonie wgrany jest soft 4.2.2. Proszę o pomoc co może być przyczyna takiego stanu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem problem leży w małej ilość pamięci RAM. Kazam X3.5 a nawet 5.5 ma tylko 512 MB RAM. Przy Androidzie 4.0 lub wyżej 1GB to minimum a i tak nie zawsze można "normalnie" korzystać ze smartfonu. Mój, wydawałoby się dobry model, Samsung Galaxy S4 mini, ma 1,5 GB RAM i często mi tak robi. Problemem są aplikacje, np Facebook, co aktualizacja to coraz większe wymaganie. Do tego prowadzenie fanpage na FB wymusza używanie przeze mnie aplikacji Menadżer Stron i komunikacja z użytkownikami Messenger'a. Moje urządzenie często wiesza się przez te właśnie aplikacje. Przypomina mi się moment gdy na PC zakupiłem pierwszą edycję Wiedźmina, co prawda minimalne wymagania mój sprzęt wtedy posiadał, ale uruchomienie gry to droga przez mękę - 20 minut zanim się uruchomiła a grać się w ogóle nie dało. Komputer kupiony dopiero 2 lata później dobrze obsłużył wspomnianą grę, ale ochota na granie już dawno mi przeszła.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. I jeszcze jedno - uszkodzony dotyk oczywiście również może być przyczyną - trzeba popatrzeć pod światło, czy nie rozwarstwił się (robi się wtedy taki efekt wody między warstwami dotyku lub światło rozszczepia się jak benzyna rozlana na kałuży). Czasem brud między krawędzią dotyku a obudową powoduje dziwne działanie dotyku. Niedawno kobieta była z praktycznie nowym LG F70 i podkład z twarzy w szczelinie powodował nieprawidłowe działanie digitizera.

    OdpowiedzUsuń